Noua decizie înseamnă că, din 2035, producătorii de mașini ar trebui să obțină o scădere de 100% a emisiilor de CO2 din noile mașini vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea automobilelor cu motoare termice sau hibrid în interiorul Uniunii Europene. Au fost fixate și o serie de obiective intermediare pentru a ameliora efectul acestor schimbări din industria auto: anul 2030 ar trebui să aducă o scădere a emisiilor de CO2 de 55% pentru autoturisme și 50% pentru camioane.
În urma opiniilor venite din partea câtorva state membre, cum că schimbarea ar fi prea bruscă, s-a făcut și un compromis: producătorii de automobile cu o producție anuală mică (între 1000 și 10.000 de bucăți pentru autoturisme, între 1000 și 22.000 pentru camionete) vor putea obține o amânare până la sfârșitul anului 2035.
Pe scurt, dacă nu ești un fan al mașinilor electrificate, ai la dispoziție 12 ani să te bucuri la maximum de mașinile cu motoare convenționale și, de ce nu, să conduci o gamă cât mai largă. Iar noi suntem la un minut distanță de comunicare virtuală să îți aducem pe bază de comandă orice model îți dorești.
Indubitabil, mașinile noi cu motoare termice vor deveni, ușor-ușor, o raritate în UE. Că este o idee bună sau o decizie pripită, va rămâne de văzut.
Tu ce părere ai despre această nouă lege?