1. Primul motor modern cu benzină
În jurul anului 1870, Siegfried Marcus, un inventator austriac, realizează primul vehicul propulsat cu benzină. Însă, primele motoare moderne cu benzină cu adevărat eficiente au fost realizate de celebrul Karl Benz. Acesta își patentează invenția în ianuarie 1886 și o utilizează (cu succes) la o mașină cu trei roți.
Ce spuneți de mașina lui Benz? Tehnologia anului 2021 se bazează pe curajul și ideile acestor oameni, iar noi, cei care folosim mașinile zi de zi, le suntem cu adevărat recunoscători!
2. Al Doilea Război Mondial și producătorii de automobile
Știai că în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, atunci când statul le-a cerut ajutorul, companiile din industria auto au încetat să mai fabrice mașini și au sprijinit efortul de război? Iată 4 exemple:
- Renault – s-a orientat către fabricarea de tancuri, vehicule blindate, camioane, șenilate ușoare;
- Rolls-Royce – a fabricat motoare de avion, vehicule blindate, mașini de teren;
- Peugeot – s-a axat pe fabricarea de motociclete, biciclete, camioane ușoare;
- Citroen – s-a implicat în fabricarea de vehicule blindate și camioane;
Compania producătoare a mașinii pe care o conduci are o istorie cel puțin interesantă, nu-i așa? Frumusețea este că putem aprecia progresul tehnicii automobilelor și, astăzi, să ne bucurăm din plin de performanțele acestei industrii. Tu te-ai decis ce mașină vrei să conduci? Noi te putem ajuta să îți alegi o mașină cu adevărat de poveste!
3. Prima mașină 100% românească
În anul 1945 a luat naștere prima mașină 100% românească: modelul Malaxa 1C, denumită după inginerul Nicolae Malaxa. Aceasta era fabricată la Reșița, iar la model au lucrat și tehnicieni de la IAR Brașov, prima fabrică de avioane din România.
- Putea transporta până la 6 persoane.
- Era considerată extrem de elegantă și aerodinamică; portbagajul era poziționat în partea din față, sub capotă, unde se afla și roata de rezervă.
- Motorul era în 3 cilindri în stea, cu răcire forțată cu aer și 30 CP (după măsurătorile vremii); cântărea 80 kg.
- Viteza maximă o atingea la 120 km/h.
- Prinderea caroseriei se făcea prin tampoane de cauciuc.
- Consuma benzină, 10 litri/100 km.
Cum crezi că te-ai descurca astăzi cu un astfel de model?
4. Construcția primului autoturism Dacia începe în 1968
În anul următor, în 1969, atunci când, pentru restul planetei, omul punea piciorul pe Lună, pentru români, acest an le-a adus șansa de a pune piciorul pe pedala unei mașini românești. Așa cum era tradiția, Nicolae Ceaușescu a fost primul român care a condus Dacia 1100. Această mașină a fost primită cu brațele deschise de către toți românii care își doreau sau aveau nevoie de o „mașină mică”.
Dacia 1100 era bazată pe Renault 8, o berlină cu tracțiune și motor pe spate. Modelul a fost disponibil în următoarele culori: verde turcoaz, roșu grena, crem, gri deschis, albastru. Voi ce amintiri aveți cu prima Dacia pe care ați condus-o?
5. Povestea domnului Benz sau cea a doamnei Benz - care îți place mai mult?
Am început acest articol cu povestea lui Karl Benz și a inovației sale: primele motoare moderne cu benzină. Iată că încheiem acum cu prim planul poveștii primei femei care a condus un automobil! Ați ghicit, era chiar soția lui Benz!
Bertha Benz a fost prima persoană care a condus un automobil pe distanță lungă și, totodată, prima femeie-șofer.
- În august 1888, Bertha și-a condus fiii, pe Richard și Eugen, într-una dintre mașinile Benz, Patent Motorwagen, din orașul Manheim până în Pforzheim (aproximativ 106 km).
- Deși a întâmpinat multe probleme tehnice pe drum, Bertha și-a dus misiunea la bun sfârșit. Astfel, ea devine PRIMA FEMEIE ȘOFER din lume.
- Ulterior, tot ea l-a sprijinit pe Karl Benz în construirea unui imperiul automobilistic în Germania, până la frumoasa vârstă de 95 de ani.
În încheiere, am vrea să vă spunem că noi suntem la un singur click distanță sau un singur telefon dacă doriți să vă faceți un cadou minunat de sărbători! Aruncați un ochi peste stocul existent sau lăsați-ne detaliile mașinii pe care v-o doriți, iar noi revenim cu cele mai bune oferte de pe piață.